قوانین و مقررات ضمانت 7 روزه فروشگاه سیکا

اگر کالای خریداری شده ایراد فنی داشته باشد:

مشتریان ملزم به اطلاع رسانی ایراد فنی کالا، حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا می باشند.    ضروریست جعبه یا کارتن اصلی محصول خریداری شده تا پایان 7 روز مهلت استفاده، به صورت سالم نگهداری شود تا در صورت بروز مشکل به شرکت ارائه دهنده کالا عودت داده شود.

  • ضمانت 7 روزه کالا تنها برای محصولاتی امکان پذیر است که کالا در جعبه اصلی خود به فروشگاه سیکا برگشت داده شود.
  • ضمانت 7 روزه تنها در صورت بروز مشکلات فنی کالا قابلیت استفاده دارد و در صورت مشاهده مواردی مانند ضرب دیدگی، شکستن، خط و خش ،هرگونه اسیب فیزیکی، نوسانات برق و برخورد با مایعات از دسترس خارج می شود.   
  • مشکلات مربوط به نرم افزار و بروزرسانی های نرم افزاری کالا، در صورت رفع ایراد مشمول شرایط تعویض دستگاه نمی شود
  • خط خوردگی، نوشتن آدرس یا هر مورد دیگر روی جعبه کالا باعث از بین رفتن ضمانت 7 روزه خواهد شد.(در صورت لزوم در پشت فاکتور توضیحات نوشته شود)
در صورت وجود مغایرت در مشخصات فنی و ظاهری:
  • در ابتدا لازم به ذکر است در صورت بروز هرگونه مغایرت مربوط به مشخصات فنی و ظاهری مشتریان محترم جهت دریافت سرویس و خدمات ملزم به نگهداری جعبه کالای خریداری شده (به همراه تمامی مشتقات موجود) می باشند.
  • مشتریان ملزم به اطلاع رسانی هر گونه مغایرت حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، می باشند  در صورتی که مغایرت در کالای خریداری شده ظاهری بوده و بدون استفاده از کالا قابل مشاهده باشد، مانند رنگ یا اطلاعات ثبت شده بر روی جعبه، مشتریان نباید از محصول استفاده کرده و ملزم به بازگرداندن کالا به شکل اولیه می باشند
  • اگر تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی ممکن باشد، خریدار نباید بسته بندی اولیه محصول را باز کند و کالا بایستی با بسته بندی اصلی بازگشت داده شود
  • اگر امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی وجود داشته باشد، ضروریست جعبه اصلی محصول نگهداری شده و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
  • این سرویس برای محصولاتی قابل استفاده خواهد بود که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به فروشگاه سیکا بازگشت داده شود. درج هر گونه نوشته، آدرس، خط خوردگی، پاره شدن جعبه یا برچسب زدن، باعث از بین رفتن ضمانت بازگشت کالا خواهد شد.
  • تصاویر درج شده در صفحه محصول جهت اطلاع و کمک به خریداران است و ممکن است در جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد. بنابراین به استناد تصاویر نمی توان اعلام مغایرت نمود. ملاک وجود مغایرت در مشخصات محصول، مشخصات فنی درج شده می باشد
در صورت انصراف مشتری از خرید:
  • در صورتی که کالای خریداری شده هنوز ارسال نشده باشد، بایستی مراتب انصراف خود را هر چه سریعتر به واحد پشتیبانی فروشگاه سیکا اطلاع دهید.
  • انصراف از خرید و درخواست مرجوعی تا حداکثر 12 ساعت پس از دریافت کالا و شامل کالایی می شود که باز نشده باشد، هر گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته بندی اولیه، پلمپ، برچسب ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان بازگرداندن کالا را از بین خواهد برد، کالا باید در کارتن یا جعبه اصلی و همراه با تسمه و بسته بندی کامل اولیه خود به فروشگاه سیکا بازگردانده شود. حتی اگر از آن استفاده نشده باشد.
  • حق بازگرداندن کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف کننده است. سفارش یک کالا به تعداد و یا سفارشات متعدد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی شود.
  • قابل ذکر است که حق بازگرداندن کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف کننده است. سفارش یک کالا به تعداد و یا سفارشات متعدد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی شود.
  • مشتریان محترم در صورت انصراف از خرید ملزم به بازگرداندن کالا بدون باز کردن جعبه کالای خریداری شده و اقلام همراه کالا به صورت کامل و بدون دخل و تصرف می باشند.
  • در صورت وجود هدیه همراه کالای خریداری شده مشتریان ملزم به بازگرداندن کامل هدایا می باشند.
  •     در صورت انصراف از خرید، تمامی هزینه حمل و نقل کالا بر عهده مشتری بوده و هزینه اعلام شده توسط شرکت های حمل و نقل، ملاک می باشد.
  • قابل توجه است که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی کالا امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
  • در صورت انصراف مشتری بعد از تایید کارشناسان سیکا مبلغ کالا با کسر هزینه حمل و نقل (رفت و برگشت) طی 2 روز کاری به حساب مشتری عودت داده میشود
خسارت در حین حمل و نقل:
  • فروشگاه اینترنتی سیکا تمامی تلاش خود را به منظور ارائه هر چه بهتر تمامی سرویس ها به مشتریان خود می نماید، بدین منظور تمامی مرسولات این شرکت به وسیله شرکت های معتبر در سطح ایران برای مشتریان ارسال می گردد، لذا در صورت بروز هرگونه خسارت در حین حمل و نقل، خسارت وارد شده از سوی شرکت حمل و نقل کننده می باشد و فروشگاه سیکا در صورت تایید این شرکت، خسارت وارد شده را بر عهده خواهد گرفت.
  • آسیب های ناشی از حمل و نقل بایستی حداکثر طی 24 ساعت، به مسئولین فروشگاه سیکا اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده و همه متعلقات آن، باید به همراه صورت جلسه شرکت حمل و نقل کننده و فاکتور بازگردانده شود.
  • فروشگاه اینترنتی سیکا هر گونه اعلام آسیب دیدگی بعد از طی 24 ساعت کاری از زمان تحویل و همچنین اعلام آسیب دیدگی بدون صورت جلسه شرکت حمل و نقل کننده را نخواهد پذیرفت.
  • لازم به ذکر است که جعبه و کارتن اصلی کالا بایستی تا اتمام دوره 24 ساعت به صورت سالم نگهداری شود و استفاده از این سرویس تنها با ارائه کالا در جعبه اصلی خود امکان پذیر می باشد. همچنین نوشتن هرگونه آدرس، توضیحات و … بر روی جعبه کالا ضمانت بازگشت کالا را از بین خواهد برد.
  • در صورت مشاهده آسیب در لحظه تحویل کالا، مشتریان قادر به عدم تحویل و بازگشت کالا به فروشگاه سیکا می باشند.
  • در صورت مشاهده کسری در زمان تحویل کالا، مامور پست بایستی وزن قید شده بر روی برچسب پستی و وزن واقعی مرسوله را تطابق داده و در صورت عدم تطابق، مشتری می تواند بعد از انجام صورتجلسه و اعلام موارد عنوان شده از دریافت بسته خودداری نماید. بدیهی است در صورت عدم انجام صورتجلسه و اعلام کسری وزن، فروشگاه سیکاه مسئولیتی در قبال مشکلات پیش آمده نخواهد داشت.
مفقود شدن بعد از ارسال:
  • در صورتی که سفارش مشتریان پس از ارسال فروشگاه سیکا، به هر علتی در شرکت های حمل و نقل مفقود شود، فروشگاه سیکا وظیفه دارد عین مبلغ فاکتور مشتری را به حساب ایشان استرداد نموده و نوسان‏ های قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمی شود.
مواردی که باعث از بین رفتن ضمانت 7 روزه سایت می گردد:
  • استفاده و نحوه نگهداری نادرست از محصول خریداری شده در مدت زمان حداکثر 7  روزه پس از خرید
  • هر گونه تغییر ، تعمیر و آسیب دیدگی ( سقوط، تماس با آب وسایر مایعات و گرد و غبار و…)
  • خرابی بر اساس استفاده از لوازم جانبی غیر مجاز مانند پاوربانک یا باتری تایید نشده از سوی شرکت ارایه دهنده.
  • مخدوش شدن یا دست کاری شماره سریال روی جعبه یا کارت گارانتی
  • نصب هرگونه نرم افزار و برنامه تایید نشده از سوی شرکت ارایه دهنده.
مدارک مورد نیاز جهت استفاده از ضمانت 7 روزه:
  • اصل فاکتور خرید
  • اصل کارت گارانتی محصول خریداری شده
  • جعبه دستگاه به همراه سریال دستگاه
نحوه درخواست و استفاده از ضمانت 7 روزه فروشگاه سیکا:
  • قبل از هر گونه اقدام با مسئولین پشتیبانی تماس حاصل شود.
  • از ارسال کالا بدون هماهنگی با فروشگاه اینترنتی سیکا اکیدا خودداری نمایید.
  • برای ارسال کالا، محصول به همراه تمامی متعلقات مانند شارژر، کابل، دفترچه راهنما، کارت گارانتی و … در جعبه محصول بسته بندی و ارسال گردد.
  • از نوشتن هرگونه آدرس یا توضیحات بر روی جعبه کالا و یا اعمالی که باعث مخدوش شدن جعبه دستگاه می شود به منظور دریافت خدمات و ضمانت خودداری نمایید.
  • به منظور تست دستگاه خواهشمند است تمامی موارد امنیتی مانند پسورد و… را از روی دستگاه بردارید
  • برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید.
  •  لازم به ذکر است که بسته ارسالی از طریق پست پیشتاز، حتما باید بیمه (اظهار شده) شود؛ در غیر این صورت از پذیرش کالای مرجوعی شما معذوریم.
  • در صورت هماهنگی با مسئولین پشتیبانی و تایید برای ارسال، حداکثر 24 ساعت پس از تایید، کالا به شرکت پست تحویل گردد و کد رهگیری پستی طی پیامی اطلاع داده شود. در غیر این صورت خدماتی از جانب سایت سیکا ارائه نخواهد شد.
  • هزینه های بازگرداندن کالا به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینه ها (در صورت عدم ارائه رسید پست پیشتاز) ندارد.
  • در صورت تایید اظهارات مشتریان توسط واحد خدمات پس از فروش، هزینه ارسال کالا بر عهده فروشگاه سیکا خواهد بود.
  • کالای مرجوعی خود را به ادرس لرستان- کوهدشت- خیابان جهاد جنوبی –فروشگاه سیکا – پلاک 104 ارسال کنید
  • در صورت انصراف از خرید و عدم تایید اظهارات مشتریان توسط واحد خدمات پس از فروش، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا بر عهده مشتریان می باشد.
  • ضمانت 7 روزه تنها مربوط به دستگاه اصلی می باشد و لوازم جانبی و مصرفی همراه کالا (شارژر، هندزفری، باتری، کاور و…) را شامل نمی شود.
  • ارسال کالا به فروشگاه سیکا جهت دریافت خدمات گارانتی بر عهده مشتری می باشد و کالا باید در بسته بندی اصلی خود جهت دریافت خدمات ارسال شود.
  • در صورت لغو سفارش به هر علت، وجه پرداختی تنها به شماره شبای حساب بانکی صاحب پروفایل مرجوع می شود، لذا تمامی مشتریان موظف هستند با نام واقعی خود در سایت ثبت نام و خرید نمایند.
  • در صورت لغو سفارش به هر علت، عودت وجه پرداختی 48 الی 72 ساعت کاری بعد از تایید لغو توسط فروشگاه سیکا، انجام می گردد
روند رسیدگی به موارد درخواستی مشتریان جهت دریافت ضمانت 7 روزه:
  • بعد از بررسی های انجام شده توسط مسئولین پشتیبانی سایت در صورت تایید موارد ذکر شده از سوی مشتری بنا به درخواست ایشان کالا برای ایشان تعویض و در صورت عدم موجودیت کالا مبلغ پرداختی مرجوع می گردد.
  • لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد در صورت درخواست مشتری، کالای دیگری برای ایشان ارسال می گردد. در صورتی که مبلغ کالای انتخابی از سوی مشتری بیشتر باشد، ایشان ملزم به پرداخت ما به التفاوت خواهند بود. این مورد برای فروشگاه سیکا هم صدق می کند و در صورتی که مبلغ کالای انتخابی از کالای خریداری شده کمتر باشد این شرکت ملزم به پرداخت مابه التفاوت خواهد بود.
  • مدت زمان ارائه خدمات به مشتریان از لحظه تحویل کالا 48 ساعت می باشد.
  • بعد از مشخص شدن وضعیت کالا در واحد پشتیبانی با توجه به هماهنگی های لازم با مشتریان، سرویس در مدت زمان حداکثر 48 ساعت به ایشان ارائه می گردد.
  • ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان خدمات پس از فروش می باشد.